Kontakt
Adres korespondencyjny:
ul. Łużycka 3 lok.3
81-537 Gdynia
NIP: 9581666112
REGON: 222106442
Masz pytania?
Zadzwoń do nas
Infolinia: +48 58 58 58 000
E-mail: sklep@4ip.pl
Obsługa sklepu
Pn-Pt: 09:00 - 17:00
GWARANCJA KOMPLEKSOWEJ POMOCY W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU
Wdrożenie telefonii VoIP w biurze - Case Study
Instalacja sprzętu VoIP w biurze jest niezwykle prosta i ogranicza się zwykle do podpięcia urządzeń do istniejącej już sieci internetowej (router / switch) oraz ich późniejszej konfiguracji.
Sama konfiguracja urządzeń VoIP może odbyć się przed wysyłką sprzętu do klienta lub zdalnie za pośrednictwem internetu! Klient musi jedynie zarejestrować konto na platformie FreecoNet i opisać funkcjonalne wymagania dla swojej lokalizacji.
Wyślij zapytanie odnośnie wdrożenia VoIP w Twojej firmie:
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie i zawsze staramy się dobrać odpowiednie rozwiązanie do potrzeb naszego klienta. Gwarantujemy profesjonalną oraz kompleksową obsługę począwszy od wyboru sprzętu po jego odpowiednią konfigurację z FreecoNet.
W celu wysłania zapytania ofertowego na wdrożenie telefonii VoIP w Państwa firmie prosimy o przesłanie możliwe szczegółowego opisu:
- lokalizacji (1 biuro lub więcej) oraz dostępu do internetu
- specyfiki pracy przez telefon na stanowiskach
- wymagań co do funkcjonalności systemu
CASE STUDY
Przykład wdrożenia telefonii VoIP dla małego biura z zastosowaniem telefonów IP
Opis lokalizacji:
- Firma mieści się w jednym budynku z doprowadzonym dostępem do internetu.
- Na biuro składa się recepcja oraz dwa osobne pomieszczenia - dział projektowy oraz dział operacyjny.
- Głównym terminalem do rozdzielenia internetu na wszystkie pomieszczenia biura jest router wi-fi z zapasowym interfejsem 3G - router znajduje się na recepcji.
Wymagania klienta:
Do obsługi ruchu telekomunikacyjnego firma chcę założyć 2 numery miejskie obsługiwane z poziomu recepcji. Część połączeń ma być transferowana do pomieszczeń biurowych po numerach wewnętrznych. W przypadku chwilowej nieobecności osoby odbierającej telefony na recepcji, połączenia mają być przekierowywane po 4 sygnałach na telefony w pomieszczeniach biurowych (po jednym telefonie na pomieszczenie z możliwością późniejszej rozbudowy).
Wykorzystane urządzenia:
- Gigaset DX800A (przewodowy telefon IP z wbudowaną bazą DECT) - recepcja (R)
- Gigaset C610H (bezprzewodowa słuchawka DECT) - recepcja (R)
- Gigaset C610 IP x2 (bezprzewodowy telefon IP DECT) - pomieszczenia biurowe (A, B)
Podłączenie oraz rozmieszczenie stanowisk:
Przewodowy telefon DX800A oraz stacje bazowe modelu C610 IP zostały podpięte pod zamontowany na recepcji router (wykorzystano 3 wolne gniazda LAN).
Słuchawki z zestawów C610 IP, mając osobne zasilanie, zostały rozmieszczone w pomieszczeniach biurowych A i B (zasięg stacji bazowych do 50m). Dodatkowa słuchawka C610H rejestruje się do wbudowanej bazy DECT telefonu DX800A i można dzięki niej odebrać drugie połączenie lub w razie potrzeby swobodnie przemieszczać się po obiekcie.
Opis konfiguracji:
Konfiguracja urządzeń została wykonana w sklepie 4IP.pl we współpracy z serwisem FreecoNet.
- Konfiguracja 2 linii VoIP z przypisanymi numerami miejskimi została przeprowadzona na telefonie DX800A (R).
- Telefon oraz zarejestrowana do niego przenośna słuchawka C610H (R) dzwonią jednocześnie*
*Możliwość prowadzenia dwóch równoległych rozmów - z DX800A przy biurku oraz przenośnej słuchawki C610H zarejestrowanej do DX800A.
- Dodano 3 numery wewnętrzne w panelu klienta FreecoNet i przydzielono je do użytkowników zarejestrowanych na telefonach DX800A (R) oraz C610 IP (A i B) (odpowiednio 30, 20, 10)
- Konfiguracja programowalnych przycisków skrótowych telefonu DX800A - przypisano numery wewnętrzne telefonów C610 IP (20 i 10), dzięki czemu łączenie się z danym pokojem możliwe jest za pomocą jednego przycisku.
- Dodano przekierowania na panelu klienta FreecoNet z użytkowników zarejestrowanych na recepcji do użytkowników w pomieszczeniach A i B (przekierowanie po 10 sekundach nieodbierania słuchawki)
Wszystkie transfery połączeń z recepcji do wybranego pokóju odbywają się po numerach wewnętrznych (transfer połączenia z poprzedzającą konsultacją R z A lub B).
W przypadku zwiększania zatrudnienia w firmie, cały system można łatwo rozbudować dokupując dodatkowe słuchawki do biura. Firma korzysta również z usług dodatkowych dostępnych z poziomu panelu klienta FreecoNet (m.in. zapowiedź, warunek, wirtualny fax, nagraj wiadomość) dzięki czemu jest w stanie profesjonalnie obsłużyć każdego dzwoniącego klienta.
Firma administruje swój system poprzez indywidualny panel i zawsze ma pełną kontrolę nad rachunkami za telefon!
Pełną listę artykułów znajdziesz tutaj