Opinie o Nas

Producenci

Masz pytania?
Zadzwoń do nas


INFOLINIA


(58) 58 58 000

obsługa sklepu
Pn - Pt: 09:00 - 17:00

 


GWARANCJA KOMPLEKSOWEJ POMOCY W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU

Obsługa płatności elektronicznych oraz kart kredytowych. Płatności elektroniczne obsługuje:

4IP - oficjalny partner Yealink

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Wybór urządzenia VoIP - poradnik krok po kroku

Od czego zacząć?


Uruchomienie telefonii internetowej w domu czy też biurze jest niezwykle proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy informatycznej. Kluczowym elementem przy wyborze urządzenia VoIP jest rodzaj dostępu do internetu oraz terminal, za pośrednictwem którego łączymy się do sieci internetowej. 

 Mój dostęp do internetu

(wybierz odpowiedni dla siebie wariant)

1A -  Posiadam dostęp internetowy za pośrednictwem operatora telekomunikacyjnego / DSL 

    

1B -  Posiadam dostęp internetowy za pośrednictwem sieci kablowej

          lokalna sieć kablowa/osiedlowa

1C - Posiadam mobilny dostęp internetowy za pośrednictwem operatora GSM

     

 

Dodatkowe informacje


Na jakość rozmów podczas połączeń VoIP-owych znaczenie ma przede wszystkim jakość naszego łącza internetowego. W tym aspekcie rekomendowanym łączem na użytek VoIP jest łącze stałe (DSL / kablowe), które to w odróżnieniu od mobilnych rozwiązań jest mniej podatne na czynniki zewnętrzne mogące powodować zakłócenia w pracy naszego połączenia internetowego. Oferowane przez dostawców prędkości transferu danych dla dostępu stacjonarnego są również znacznie większe.

Przeciętny użytkownik internetu korzysta z łącza asymetrycznego tzn. prędkość pobierania pakietów danych jest znacznie większa od prędkość ich wysyłania.

Przykładowo zakupując asymetryczne łącze internetowe o prędkości pobierania 1 Mb/s (download) dostajemy możliwość wysyłania danych z prędkością 256 kb/s (upload).

Na szczęście wymogi dla telefonii VoIP nie są zbyt wygórowane i wystarczy już 80 kb/s symetrycznej przepustowości (niższej wartości łącza), aby swobodnie rozmawiać przez VoIP'a.

Zapotrzebowanie na określone pasmo łącza podczas rozmowy VoIP zależne jest w dużej mierze od kodeka użytego w urządzeniu do kompresji sygnału mowy. Można więc dodatkowo zmniejszyć obciążenie łącza wywołane połączeniem używając kodeka o wyższym poziomie kompresji jak np. g.729 (8 kb/s pasma na sam kodek, około 30 kb/s łącznie z protokołami RTP, UDP) tracąc w ten sposób nieznacznie na jakości dźwięku.

 


Dołącz do nas

 
   
Sklep internetowy Shoper.pl