Opinie o Nas

Producenci

Masz pytania?
Zadzwoń do nas


INFOLINIA


(58) 58 58 000

obsługa sklepu
Pn - Pt: 09:00 - 17:00

 


GWARANCJA KOMPLEKSOWEJ POMOCY W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU

Obsługa płatności elektronicznych oraz kart kredytowych. Płatności elektroniczne obsługuje:

4IP - oficjalny partner Yealink

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Ochrona słuchu w środowiskach Call Center

Środowiska pracy Call Center są względnie nową i jednocześnie najbardziej rozwijającą się formą zatrudnienia na współczesnym rynku pracy. Zapleczem każdego stanowiska jest jego operator, który to do wykonywania powierzonej mu obsługi klienta potrzebuje odpowiednich narzędzi na swoim miejscu pracy. W tym celu, większość biur Call Center wyposaża się w słuchawki z mikrofonem głównie z uwagi na umożliwienie operatorowi swobodnej obsługi komputera podczas rozmowy telefonicznej. Często jednak, w tym miejscu, zapomina się o aktywnej ochronie słuchu pracownika, który poprzez specyfikę swojej pracy narażony jest na niebezpieczne dla zdrowia poziomy dopuszczalnego hałasu.  

 

Dopuszczalne normy i ochrona słuchu


 

Poziom ciśnienia akustycznego określa hałas panujący w danym środowisku. Maksymalna wartość poziomu ekspozycji określona przez UE wynosi 85 dB. Wydłużona ekspozycja w granicach tego progu może powodować złe samopoczucie,  bóle głowy, nudności, nieprzyjemne wrażenie szumu w uszach, a nawet długotrwałe uszkodzenia słuchu.

Spotykany najczęściej w centrach telefonicznych hałas możemy podzielić na dwa źródła:


  • wewnątrz biura (inni rozmawiający operatorzy, pracownicy rozmawiający między sobą, dzwoniące telefony i praca innych urządzeń na otwartej przestrzeni biurowej)
  • po stronie dzwoniącego (radio, telewizja, ruch uliczny i hałas dochodzący z miejsc publicznych, płacz dzieci)


Całkowity dzienny poziom hałasu z tła biura zazwyczaj nie przekracza dopuszczalnej normy. W typowym Call Center jest to zazwyczaj przedział 60 - 90 dB, w zależności od natężenia wszystkich czynników. W przypadku gdy hałas sięga górnej granicy należy podjąć odpowiednie działania organizacyjne w celu jego zniwelowania jak np. montaż ścianek działowych między pracownikami czy też instalacja specjalnych materiałów chłonących dźwięki w otoczeniu operatora.


 

Innym, szczególnie niebezpiecznym dla operatorów, zagrożeniem w postaci hałasu jest tzw. szok akustyczny.


Szokiem akustycznym nazywamy zakłócenie słyszalności operatora na skutek nagłego skoku poziomu głośności po drugiej stronie linii telefonicznej. Często, są to poziomy hałasu powyżej 120 dB (hałas porównywalny z pracą młota pneumatycznego). Dyrektywy bezpieczeństwa, w ochronie przed szokiem akustycznym wyznaczają tu próg 118dB. W pracy Call Center bardzo ważne jest zatem stosowanie słuchawek wyposażonych w odpowiednią technologię do zabezpieczenia przed nagłymi skokami głośności podczas połączenia. W odróżnieniu od tradycyjnej słuchawki telefonu operator stosujący słuchawki nagłowne nie ma możliwości wykonania naturalnego odruchu odsunięcia odbiornika akustycznego od ucha. Stosowane u producentów słuchawek technologie ochrony słuchu powodują kompresję dźwięków powyżej niepożądanych wartości:


Plantronics - ochrona na poziomie 118dB (SoundGuard®)  

Sennheiser - ochrona na poziomie 103 dB (ActiveGard™)

Jabra - ochrona na poziomie 118 dB

AxTel - ochrona na poziomie 105 dB


Stosując dodatkowe akcesoria typu wzmacniacze dźwięku , możemy dodatkowo ręcznie ustawić limit dziennego poziomu hałasu, na który pracownik może być wystawiony bez szkodliwego wpływu na jego zdrowie.

Technologie ochrony słuchu zapewniają bezpieczną pracę z założonymi słuchawkami. Kierując się wyborem słuchawek do call center nie powinniśmy więc decydować się na najtańsze rozwiązania na rynku, które pod względem bezpieczeństwa nie są lepsze od tradycyjnej słuchawki. Co więcej, takie rozwiązania mogą prowadzić do stałego uszczerbku na zdrowiu pracowników oraz ich pogorszonym samopoczuciu w codziennym miejscu pracy i poza nim. 

 

Polecane słuchawki Call Center


 

AxTel M2 Comfort duo NC Sennheiser SH230 Plantronics HW261N Jabra GN2100 duo NC
 

 

Wszystkie słuchawki nagłowne mają dobierane przejściówki, które można dopasować do każdego rodzaju telefonu. W ofercie znajdują się również przejściówki na PC, telefon komórkowy oraz tzw. kable trenerskie umożliwiające podłączenie dwóch zestawów słuchawek do telefonu w celach szkoleniowych. 



Dołącz do nas

 
   
Sklep internetowy Shoper.pl