Opinie o Nas

Producenci

Masz pytania?
Zadzwoń do nas


INFOLINIA


(58) 58 58 000

obsługa sklepu
Pn - Pt: 09:00 - 17:00

 


GWARANCJA KOMPLEKSOWEJ POMOCY W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU

Obsługa płatności elektronicznych oraz kart kredytowych. Płatności elektroniczne obsługuje:

4IP - oficjalny partner Yealink

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Bramki VoIP Cisco - ręczna konfiguracja urządzeń

Poniżej znajdą Państwo kilka podstawowych komend, do wpisania za pomocą klawiatury telefonu, wykorzystywanych do konfiguracji / resetu urządzeń. Przedstawiamy również właściwy sposób ręcznej konfiguracji urządzeń.

 

Sprawdzanie adresu IP bramki


 

Aby sprawdzić, czy bramka ma prawidłowo ustawiony adres IP: 

1. Podnieś słuchawkę telefonu podłączonego do bramki i wciśnij (4 razy gwiazdka). 
Usłyszysz komunikat w języku angielskim: "Configuration menu" 

2. Na klawiaturze telefonu wciśnij , 110# aby sprawdzić adres IP. Usłyszysz adres IP (po angielsku).


W przeglądarce internetowej, w pasku adresu wpisujemy odczytany adres i wchodzimy do konfiguracji.

 

Odblokowanie adresu IP bramki (fabrycznie blokada w SPA2102 | SPA3102)


 

Wciśnij: 4 razy gwiazdka, 7932# , zatwierdź 1# po usłyszeniu „Option saved”. Adres IP zostanie odblokowany.

 

 

Ręczne ustawienie adresu IP bramki


 

Do ręcznej konfiguracji bramki potrzebne będą: adres IP, maska sieci, adres bramy (ang. gateway) oraz adres DNS. 
Powinieneś je otrzymać od administratora sieci lub dostawcy internetu. 

Aby ręcznie ustawić adres IP, wykonaj następujące czynności: 

1. Podnieś słuchawkę telefonu podłączonego do bramki i wciśnij **** (4 razy gwiazdka). Usłyszysz komunikat: Configuration menu. 

2. Wciśnij 100# aby sprawdzić czy DHCP jest włączone lub wyłączone. 
Jeżeli funkcja jest włączona bramka automatycznie uzyska numer IP z routera. 
Jeżeli funkcja jest wyłączona, wtedy do bramki należy wprowadzić statyczny adres IP 

- wciśnij 101# (krzyżyk), aby wejść do menu konfiguracji DHCP 
- wciśnij 1# w celu włączenia DHCP 
- wciśnij 0# w celu wyłączenia DHCP 
- wciśnij 1, aby zapisać zmiany i wrócić do menu głównego. 

3. Wciśnij 110# aby sprawdzić aktualny adres IP w bramce 

 
- Wciśnij 111#, aby uzyskać dostęp do menu konfiguracji adresu IP 

  • Wprowadź adres IP używając * (gwiazdki) jako kropki. 
  • Wciśnij #, by zakończyć wprowadzanie. 
  • Przykład: adres IP 192.168.1.90 należy wprowadzić naciskając 192*168*1*90# 


- Zapisz ustawienia naciskając 1 

4. Wciśnij 120# aby sprawdzić aktualną maskę sieci 

- Wciśnij 121#, aby wejść do menu konfiguracji maski sieci 

  • Wprowadź adres maski używając *(gwiazdki) jako kropki. 
  • Wciśnij # (krzyżyk) , by zakończyć wprowadzanie. 
  • Zapisz ustawienia naciskając 1 


5. Wciśnij 130#, aby sprawdzić statyczny adres IP bramy 

 
- Wciśnij 131#, aby wejść do menu konfiguracji bramy (ang. Gateway). 

  • Wprowadź adres bramy używając * jako kropki. 
  • Wciśnij # , by zakończyć wprowadzanie. 
  • Zapisz ustawienia naciskając 1 


6. Wciśnij 140# aby sprawdzić aktualny adresu MAC bramki 

7. Wciśnij 150# aby sprawdzić aktualnie zainstalowane oprogramowanie bramki 

8. Wciśnij 161#, aby wejść do menu konfiguracji DNS 

  • Wprowadź adres DNS używając *jako kropki. 
  • Wciśnij # , by zakończyć wprowadzanie. 
  • Zapisz ustawienia naciskając 1 


9. Wciśnij 110#, aby sprawdzić, czy adres IP został poprawnie skonfigurowany. 

Jeśli tak, usłyszysz adres IP (po angielsku).

 

Ręczna konfiguracja bramki z FreecoNet


 

1. Przejdź do menu Provisioning w widoku admin Login / advanced view

 

Zakładka Provisioning:

Provisioning enable: No

 

2. Zakładka Line:

  • NAT Keep Alive Enable: yes
  • Proxy: sip.freeconet.pl  (dla domeny Tlenofon wpisujemy sip.tlenofon.pl)
  • OutBound proxy: sip.freeconet.pl (dla domeny Tlenofon wpisujemy sip.tlenofon.pl)
  • Use OutBound proxy: yes
  • Register: yes
  • Register expires: 60
  • Use DNS SRV: Yes
  • DNS SRV Auto Prefix: Yes
  • User ID: nazwa_konta
  • Password: haslo_VoIP*
  • Prefered codec: G729a

 

Zapisujemy wprowadzone ustawienia.


*Proszę pamiętać, że we FreecoNet występują 2 hasła. Hasło do panelu oraz hasło VoIP.  Do konfiguracji urządzeń bądź programów należy użyć tego drugiego hasła. Jeżeli nie są Państwo pewni tego hasła można je ustawić w panel FreecoNet w zakładce konfiguracja->użytkownik->"zmień hasło VoIP"

 

Reset to ustawień fabrycznych


 

Wciśnij: 4 razy gwiazdka, 73738# , zatwierdź 1# po usłyszeniu „Option successful” odłóż słuchawkę telefonu, bramka automatycznie się zrestartuje.

 

 


Dołącz do nas

 
   
Sklep internetowy Shoper.pl