Opinie o Nas

Producenci

Masz pytania?
Zadzwoń do nas


INFOLINIA


(58) 58 58 000

obsługa sklepu
Pn - Pt: 09:00 - 17:00

 


GWARANCJA KOMPLEKSOWEJ POMOCY W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU

Obsługa płatności elektronicznych oraz kart kredytowych. Płatności elektroniczne obsługuje:

4IP - oficjalny partner Yealink

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Parametry słuchawek Call Center. Jak je rozczytywać?

Lista parametrów na jakie należy zwrócić uwagę przy wyborze słuchawek do Call Center:


1. Czułość mikrofonu

Najważniejszym i najczęściej spotykanym w opisach parametrem słuchawek do Call Center jest czułość mikrofonu. Czułość informuje o tym, co mikrofon dostarcza na wyjściu przy określonym sygnale wejściowym. Ze względu na to, że poziom odniesienia, mierzony w decybelach, jest dużo powyżej poziomu wyjściowego, czułość będzie wartością ujemną  (mikrofon, którego czułość wynosi -48 dB jest bardziej czuły niż ten, którego czułość wynosi -55 dB). Mikrofony o wyższej czułości generują większe napięcie na wyjściu, co oznacza, że potrzebują mniej wzmocnienia. W przypadku niektórych telefonów IP czułość mikrofonu może być dodatkowo regulowana poprzez ustawienia (np. telefony IP Yealink). W innych przypadkach można podłączyć wzmacniacz zewnętrzny dla dodatkowego wzmocnienia sygnału. Jeśli nasze pomieszczenie jest odpowiednio przygotowane, to pracując z czułym mikrofonem, możemy liczyć na bardzo dokładny oraz pełen detali i szczegółów dźwięk.

W sytuacji, gdy np. nie dysponujemy zaadaptowanym pomieszczeniem, bardzo wysoka wartość skuteczności może działać na naszą niekorzyść, bowiem taki mikrofon wyłapie, a przedwzmacniacz wzmocni wszelkie poboczne hałasy, które się w naszym pokoju kumulują.


2. Pasmo przenoszenia

Określa minimalną i maksymalną częstotliwość, czyli najniższy i najwyższy dźwięk, jaki mikrofon lub słuchawka są w stanie zarejestrować. Mikrofon słuchawek CC rejestruje zwykle węższy zakres, np. 20 Hz - 16 000 Hz gdyż ludzka mieści się w przedziale 100 - 10 000 Hz (zakres częstotliwości słyszalnych dla ludzi wynosi około 16 Hz - 20 000 Hz). Mikrofon zatem rejestruje wszystkie dźwięki jakie jesteśmy w stanie wydobyć. W przypadku słuchawek Call Center przeznaczonych wyłącznie do rozmów podkreślanie zalet pasma przenoszenia to czysty marketing gdyż żaden z mikrofonów nie ma zdefiniowanej granicy, przy której nagle "traci słuch".

 

3. Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego (Maksymalny SPL)

Oznacza maksymalny poziom natężenia dźwięku, który może być zarejestrowany przez mikrofon ze zniekształceniami nie większymi niż 0,5%. Parametr oznaczany w decybelach [dB]. Bezpieczne wartości dla większości ludzi mieszczą się w przedziale do 118 dB. Po przekroczeniu tego limitumoże nastąpić uszkodzenie słuchu dlatego też wszystkie słuchawki typu Call Center mają zabezpieczenia przed nagłymi skokami poziomu głośności.

 

4. Dynamika mikrofonu

Jest to zakres między maksymalnym, a minimalnym ciśnieniem akustycznym mikrofonu. Parametr wyrażany jest w decybelach [dB]. Im wyższe przyjmuje wartości tym głośniejszy będzie mikrofon.


Zobacz artykuł na temat kryteriów doboru słuchawek do pracy z telefonem: Jak wybrać słuchawki do call center ?

Zobacz artykuł na temat redukcji hałasu w słuchawkach Call Center: Słuchawki biurowe call center z redukcją hałasu z otoczenia

Słuchawki do Call Center


 

*współpracuje z Microsoft Lync - Skype for Business

 

 

 

*współpracuje z Microsoft Lync - Skype for Business

 

Dołącz do nas

 
   
Sklep internetowy Shoper.pl