Kontakt
Adres korespondencyjny:
ul. Łużycka 3 lok.3
81-537 Gdynia
NIP: 9581666112
REGON: 222106442
Masz pytania?
Zadzwoń do nas
Infolinia: +48 58 58 58 000
E-mail: sklep@4ip.pl
Obsługa sklepu
Pn-Pt: 09:00 - 17:00
GWARANCJA KOMPLEKSOWEJ POMOCY W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU
FRITZ!Box - konfiguracja telefonii VoIP
Konto SIP. W celu skonfigurowania telefonii VoIP na urządzeniu FRITZ!Box musimy posiadać konto SIP u operatora telefonii internetowej. Podczas zakładania takiego profilu operator przydziela nam login, hasło do usługi VoIP oraz krajowy numer stacjonarny z wybranej przez nas strefy numeracyjnej. Standardowo nowo założone konto jest kontem rozliczanym w systemie PREPAID, w podobnym modelu jak w przypadku telefonii komórkowej na kartę.
Przykładowi operatorzy VoIP:
UWAGA! Usługa Skype nie obsługuje protokołu SIP i nie może być konfigurowana na urządzeniach FRITZ!Box.
Konfiguracja konta. Jeśli posiadamy już konto SIP i urządzenie FRITZ!Box jest poprawnie połączone z internetem (zobacz instrukcję konfiguracji), logujemy się do panelu konfiguracyjnego fritz.box i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie w celu zalogowania konta.
Dodawanie urządzeń telefonicznych. Aby dzwonić i odbierać połączenia na wcześniej zapisanym koncie należy teraz dodać terminal końcowy. Mamy tutaj sporą dowolność. FRITZ!Box obsługuje zarówno telefony analogowe, telefony VoIP, słuchawki bezprzewodowe DECT jaki i urządzenia mobilne pracujące na systemach iOS / Android (darmowa aplikacja FRITZ!Fon App).
W przypadku gdy skonfigurujemy więcej niż jeden terminal z danym kontem, urządzenia te będą dzwoniły jednocześnie dla nawiązywanych połączeń przychodzących.
Po zalogowaniu wystarczy przypisać słuchawce skonfigurowane wcześniej konto i urządzenie jest od razu gotowe do działania. Do każdej z słuchawek można przypisać jedną z wielu książek telefonicznych, w tym np. Kontakty Google. Połączenia z słuchawek można wykonywać również za pomocą panelu użytkownika FRITZ!Box po ustawieniu wspomagania wyboru w zakładce Telefonia > Ksiązka telefoniczna > Wspomaganie wyboru.
Ręczna konfiguracja telefonów IP
W przypadku gdybyśmy chcieli dodatkowo podłączyć telefon IP musimy dodać nowy terminal ręcznie poprzez zakładkę Telefonia > Urządzenia telefonicznie. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie w celu dokonania konfiguracji telefonu VoIP.
Urządzenie się zarejestrowało i będzie realizować połączenia poprzez centralę FRITZ!Box. Wszystkie zarejestrowane i aktywne urządzenia mogą komunikować się ze sobą poprzez numery wewnętrzne.