Uszkodzone przewody słuchawkowe
Najczęstszym problemem, z jakim się spotykamy to uszkodzone przewody słuchawek.
Kilka porad aby uniknąć kłopotu z uszkodzonymi kablami:
- Jeżeli odłączasz słuchawki od telefonu lub komputera chwyć bezpośrednio przy adapterze (szybkozłączka, port RJ9, port USB). Wyciąganie za przewód powoduje poluzowanie lub strzępienie przewodów lub ich pęknięcie.
- Skręcanie przewodu to zły nawyk, który może spowodować uszkodzenie okablowania i skrócić żywotność zestawu słuchawkowego. Należy też unikać owijania przewodu wokół zestawu słuchawkowego. Takie działanie osłabia przewód, a z czasem doprowadzi do uszkodzenia osłony wokół przewodów.
- Przy odpowiedniej konserwacji i dobrych nawykach zestawy słuchawkowe mogą służyć przez wiele lat. Dbaj o nie odkładając zestaw słuchawkowy na wieszak lub stojak, umieść w torbie lub futerale do przechowywania lub połóż po prostu w szufladzie.
Zakłócenia statyczne w słuchawkach
Jeden z najczęściej zgłaszanych problemów w przypadku słuchawek call center. Tego typu zakłócenia statyczne lub brzęczące dźwięki, zwykle spowodowany jest:
- luźnym połączeniem lub uszkodzonym przewodem przy wejściu (w miejscu gdzie zestaw słuchawkowy jest podłączony do telefonu lub bazy),
- uszkodzonym okablowaniu przewodu zestawu słuchawkowego lub w głośnikach zestawu słuchawkowego.
- powodem może też być brud lub zanieczyszczenia w portach audio i na gnieździe audio, nieprawidłowo podłączonym złączu audio.
W przypadku podłączenia RJ9 należy sprawdzić czy zacisk nie jest poluzowany w miejscu podłączenia lub czy nie jest jest uszkodzony. Najczęściej rozwiązaniem problemu jest wymiana dolnego przewodu całego zestawu słuchawkowego.
Jeśli zestaw słuchawkowy jest podłączony na szybkozłączkę „QD” („quick disconnect” : opcja pozwalająca odpiąć słuchawki bez odłączania go od telefonu lub bazy), styki mogą być wygięte i nie gwarantować jakościowego połączenia.
Warto zweryfikować z obu storn przewodu czy piny są równe i ewentualnie możesz je wyprostować za pomocą szczypiec. Jeśli to nie rozwiąże problemu, możesz spróbować wymienić dolną część przewodu. Musisz upewnić się, że nowy dolny przewód jest zgodny z zestawem słuchawkowym oraz telefonem lub bazą. Jeśli po sprawdzeniu zacisku RJ9 i pinów QD nadal występują zakłócenia, przyczyną może być luźne okablowanie w głośnikach zestawu słuchawkowego. W tym momencie prawdopodobnie powinieneś wymienić zestaw słuchawkowy na nowy.
Mój rozmówca nie słyszy mnie zbyt dobrze
W pierwszej kolejności upewnij się, że mikrofon jest prawidłowo ustawiony. Prawidłowe umieszczenie wysięgnika mikrofonu zagwarantuje czysty i spójny poziomu głosu. Optymalne umiejscowienie mikrofonu to zazwyczaj około 2,5 cm od ust lub odległość około 2 palców.
Jeśli zestaw słuchawkowy ma gąbkę, zdejmij ją, aby upewnić się, że głośnik mikrofonu jest skierowany w stronę ust.
Sprawdź również, czy w otwory głośnika mikrofonu nie są zapchane kurzem, resztkami jedzenia, kosmetykami itp.
Jeśli mikrofon jest czysty i ustawiony prawidłowo, a problem nadal występuje, zwiększ głośność telefonu lub klawiatury. Może być ustawiony zbyt nisko.
Nie słyszę dobrze dzwoniącego
Sprawdź dopasowanie nauszników. Powinny one dobrze przylegać do uszu. W razie potrzeby wymień nauszniki, aby zapewnić dokładne i wygodne dopasowanie.
Upewnij się czy głośność w telefonie jest ustawiona na poziomie wystarczająco wysokim, aby zapewnić właściwy komfort słuchania i mówienia.
Istnieją też dodatkowe regulatory głośności lub ustawienia przełączników, które pozwalają na regulację głośności nadawania przez mikrofon i odbioru w w głośników słuchawek. Z instrukcji dowiedziesz się, jak dostosować te poziomy do własnych upodobań.