4IP.pl

Click to call +48 58 58 58 000

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka

do kasy suma: 0,00 zł

Wdrożenie telefonii VoIP w biurze cz. 2

Instalacja sprzętu VoIP w biurze jest niezwykle prosta i ogranicza się zwykle do podpięcia urządzeń do istniejącej już sieci internetowej (router / switch) oraz ich późniejszej konfiguracji. Konfiguracja urządzeń VoIP może odbyć się przed wysyłką sprzętu lub zdalnie za pośrednictwem internetu.

 

Przykład wdrożenia telefonii VoIP w firmie z zastosowaniem telefonów Yealink


 

Opis lokalizacji 

  • Firma posiada dwa biura z dostępem do internetu.
  • Razem w dwóch lokalizacjach są 4 stanowiska/działy do obsługi połączeń przychodzących.
  • Firma nie posiada osoby pełniącej funkcję sekretarki.

 

Wymagania klienta

Do obsługi ruchu telekomunikacyjnego firma chcę założyć 1 numer miejskiktóry ma zostać podłączony do wirtualnej centrali. Po odegraniu komunikatu powitalnego i odpowiedniej zapowiedzi, połączenia mają być kierowane do odpowiedniego stanowiska poprzez wybór tonowy klawiszami od 1 do 4. Pracownicy muszą mieć możliwość szybkiego kontaktu między sobą po numerach wewnętrznych oraz w razie potrzeby możliwość transferowania połączeń. W przypadku chwilowej nieobecności osoby odbierającej, połączenia mają być przekierowywane po 4 sygnałach na wskazany numer komórkowy.

 

Wykorzystane urządzenia

  • wariant 1: Yealink T22P  (przewodowy telefony IP) - lokal A lub B (A/B)
  • wariant 2: Yealink T26P  (przewodowy telefony IP z dodatowymi przyciskami DSS) - lokal A lub B (A/B)

Schemat podłączenia telefonów IP Yealink

Podłączenie stanowisk

Z oferty telefonów Yealink można dobrać indywidualny wariant najlepiej spełniający potrzeby danego stanowiska niezależnie od lokalizacji (A lub B). Telefony VoIP podpinamy kablem sieciowym do wolnych portów LAN (lokalnej sieci internetowej). Funkcja PoE w telefonach pozwala na ich zasilanie poprzez to samo złącze. Warunkiem jest posiadanie odpowiedniej infrastruktury sieciowej (np. zasilacz PoE w postaci switcha). 

Wszystkie modele zapewniają możliwość wykonania transferu połączenia do innego użytkownika za pośrednictwem dedykowanego przycisku ("TRAN" / "FORWARD"). W każdym przypadku można też podpiąć do telefonu komputer wykorzystując dodatkowy port sieciowy pełniący funkcję switcha (gniazdo PC). Telefony z przyciskami DSS zwane również telefonami sekretarskimi dają dodatkowo możliwość programowania wbudowanych na panelu bocznym klawiszy i przypisanie im określonych funkcji np. szybkiego wybierania numerów. Modele te można również rozbudowywać o dodatkowe moduły sekretarskie zwiększając tym samym ilość klawiszy funkcyjnych.

 

     Zobacz porównanie modeli telefonów stacjonarnych IP Yealink

 

Opis konfiguracji

Konfiguracja urządzeń została wykonana w sklepie 4IP.pl we współpracy z serwisem FreecoNet

  • Konfiguracja w panelu FreecoNet systemu IVR dającego możliwość wyboru ścieżki połączenia z odpowiednio wgranymi komunikatami oraz powitaniem dla osób dzwoniących - wybrany numer miejski zostaje przypisany do usługi. Wszystkie komunikaty można nagrać samemu lub wpisać ręcznie do odczytania przez syntezator mowy.
  • Konfiguracja kont użytkowników na telefonach Yealink - indywidualne konta, skonfigurowana na telefonach, zostają podpięte do stworzonego systemu IVR.
  • Dodano 4 numery wewnętrzne w panelu klienta FreecoNet i przydzielono je do użytkowników zarejestrowanych na telefonach Yealink (odpowiednio 04, 03, 02, 01).
  • Konfiguracja programowalnych przycisków DSS (telefony sekretarskie) dzięki czemu transfer połączenia lub bezpośednie łączenie się z danym użytkownikiem możliwe jest za pomocą jednego przycisku (funkcja "Speed Dial" - ilustracja poniżej).
  • Dodano przekierowania w panelu klienta FreecoNet z użytkowników zarejestrowanych na telefonach Yealink na wskazane numery komórkowe (przekierowanie po 10 sekundach nieodbierania słuchawki).

 Funkcja

 

Wszystkie transfery połączeń do wybranego użytkownika odbywają się po numerach wewnętrznych (transfer połączenia z poprzedzającą konsultacją). Wirtualna centralka FreecoNet umożliwia darmowe zestawianie połączeń wewnętrznych niezależnie od lokalizacji telefonów. Modele sekretarskie mają możliwość przypisania numerów na stałe do klawiszy DSS, podstawowe modele telefonów Yealink transferują połączenia za pomocą przycisku "FORWARD" / "TRAN".

W przypadku zwiększania zatrudnienia w firmie, cały system można łatwo rozbudować dokupując dodatkowe telefony do biura. Firma korzysta również z usług dodatkowych dostępnych z poziomu panelu klienta FreecoNet (m.in. warunek, wirtualny fax, nagraj wiadomość) dzięki czemu jest w stanie profesjonalnie obsłużyć każdego dzwoniącego klienta. 

 

Firma administruje swój system poprzez indywidualny panel i zawsze ma pełną kontrolę nad rachunkami za telefon!


Zobacz także artykuł opisujący wdrożenie telefonii VoIP z zastosowaniem telefonów Gigaset

Wyślij zapytanie odnośnie wdrożenia VoIP w Twojej firmie

 

Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie i zawsze staramy się dobrać odpowiednie rozwiązanie do potrzeb naszego klienta. Gwarantujemy profesjonalną oraz kompleksową obsługę począwszy od wyboru sprzętu po jego odpowiednią konfigurację z FreecoNet.

 

W celu wysłania zapytania ofertowego na wdrożenie telefonii VoIP w Państwa firmie prosimy o przesłanie możliwie szczegółowego opisu:

 

  • lokalizacji (1 biuro lub więcej) oraz dostępu do internetu
  • specyfiki pracy przez telefon na stanowiskach
  • wymagań co do funkcjonalności systemu

 


do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl