Instalacja sprzętu VoIP w biurze jest niezwykle prosta i ogranicza się zwykle do podpięcia urządzeń do istniejącej już sieci internetowej (router / switch) oraz ich późniejszej konfiguracji. Konfiguracja urządzeń VoIP może odbyć się przed wysyłką sprzętu lub zdalnie za pośrednictwem internetu.
Przykład wdrożenia telefonii VoIP w firmie z zastosowaniem telefonów Gigaset
Opis lokalizacji
- Firma mieści się w jednym budynku z doprowadzonym dostępem do internetu.
- Na biuro składa się recepcja oraz dwa osobne pomieszczenia - dział projektowy oraz dział operacyjny.
- Głównym terminalem do rozdzielenia internetu na wszystkie pomieszczenia biura jest router wi-fi z dodatkowym interfejsem 3G - router znajduje się na recepcji.
Wymagania klienta
Do obsługi ruchu telekomunikacyjnego firma chcę założyć 2 numery miejskie obsługiwane z poziomu recepcji. Część połączeń ma być transferowana do pomieszczeń biurowych po numerach wewnętrznych. W przypadku chwilowej nieobecności osoby odbierającej telefony na recepcji, połączenia mają być przekierowywane po 4 sygnałach na telefony w pomieszczeniach biurowych (po jednym telefonie na pomieszczenie z możliwością późniejszej rozbudowy).
Wykorzystane urządzenia
- Gigaset DX800A (przewodowy telefon IP z wbudowaną bazą DECT) - recepcja (R)
- Gigaset C610H (bezprzewodowa słuchawka DECT) - recepcja (R)
- Gigaset C610 IP x2 (bezprzewodowy telefon IP DECT) - pomieszczenia biurowe (A, B)
Podłączenie stanowisk
Przewodowy telefon DX800A oraz stacje bazowe modelu C610 IP zostały podpięte pod zamontowany na recepcji router (wykorzystano 3 wolne gniazda LAN). Słuchawki z zestawów C610 IP, mając osobne zasilanie, zostały rozmieszczone w pomieszczeniach biurowych A i B (zasięg stacji bazowych do 50m). Dodatkowa słuchawka C610H rejestruje się do wbudowanej bazy DECT telefonu DX800A i można dzięki niej odebrać drugie połączenie lub w razie potrzeby swobodnie przemieszczać się po obiekcie.
Opis konfiguracji
Konfiguracja urządzeń została wykonana w sklepie 4ip.pl
- Konfiguracja 2 linii VoIP z przypisanymi numerami miejskimi została przeprowadzona na telefonie DX800A (R). Telefon oraz zarejestrowana do niego przenośna słuchawka C610H (R) dzwonią jednocześnie - możliwość prowadzenia dwóch równoległych rozmów (z DX800A przy biurku oraz przenośnej słuchawki C610H zarejestrowanej do DX800A).
- Dodano 3 numery wewnętrzne w panelu klienta usługi VoIP i przydzielono je do użytkowników zarejestrowanych na telefonach DX800A (R) oraz C610 IP (A i B) (odpowiednio 30, 20, 10)
- Konfiguracja programowalnych przycisków skrótowych telefonu DX800A - przypisano numery wewnętrzne telefonów C610 IP, dzięki czemu łączenie się z danym pokojem możliwe jest za pomocą jednego przycisku.
- Dodano przekierowania w panelu klienta usługi VoIP z użytkowników zarejestrowanych na recepcji na użytkowników w pomieszczeniach A i B (przekierowanie po 10 sekundach nieodbierania słuchawki)
Wszystkie transfery połączeń z recepcji do wybranego pokóju odbywają się po numerach wewnętrznych (transfer połączenia z poprzedzającą konsultacją R z A lub B).
W przypadku zwiększania zatrudnienia w firmie, cały system można łatwo rozbudować dokupując dodatkowe słuchawki do biura. Firma korzysta również z usług dodatkowych dostępnych z poziomu panelu klienta dostawcy usługi VoIP dzięki czemu jest w stanie profesjonalnie obsłużyć każdego dzwoniącego klienta.
Firma administruje swój system poprzez indywidualny panel i zawsze ma pełną kontrolę nad rachunkami za telefon!
Zobacz także artykuł opisujący wdrożenie telefonii VoIP z zastosowaniem telefonów Yealink
Wyślij zapytanie odnośnie wdrożenia VoIP w Twojej firmie
Do każdego wdrożenia podchodzimy indywidualnie i zawsze staramy się dobrać odpowiednie rozwiązanie do potrzeb naszego klienta. Gwarantujemy profesjonalną oraz kompleksową obsługę począwszy od wyboru sprzętu po jego odpowiednią konfigurację z dowolnym dostawcą usługi VoIP
W celu wysłania zapytania ofertowego na wdrożenie telefonii VoIP w Państwa firmie prosimy o przesłanie możliwie szczegółowego opisu:
- lokalizacji (1 biuro lub więcej) oraz dostępu do internetu
- specyfiki pracy przez telefon na stanowiskach
- wymagań co do funkcjonalności systemu